Sprawdzone sposoby na stresujące sytuacje

Sprawdzone sposoby na stresujące sytuacje
Stresujące sytuacje obecne są w życiu każdego człowieka. Najczęściej ich przyczyną są trudne chwile w szkole, pracy lub domu. Chociaż krótkotrwały stres może mieć pozytywne działanie, to w dłuższej perspektywie jest groźny dla zdrowia.

Istnieją na szczęście sprawdzone sposoby na to, aby można było samodzielnie poradzić sobie ze stresem i w większości przypadków są one wystarczające, aby pobyć się problemu. Poniżej znajdziesz porady na temat radzenia sobie ze stresem, które mogą pomóc tobie i twoim bliskim.


Istotne różnice pomiędzy dwoma typami stresu

Niezależnie od tego, co jest przyczyną stresu, najczęściej można wskazać dwa jego rodzaje. Pierwszy to stres mobilizujący, który jest przydatny wtedy, gdy trzeba szybko skończyć jakieś zadanie lub znaleźć rozwiązanie problemu. Ten rodzaj stresu wpływa na wydzielanie adrenaliny, która w takich sytuacjach jest bardzo przydatna.
Gorzej, jeżeli cierpi się na stres przedłużający, który nie ustępuje po pewnym czasie i powoduje ciągłe wyczerpanie psychiczne oraz fizyczne. Wpływu tego typu stresu nie da się określić inaczej niż negatywny. W dodatku niepodjęcie żadnych działań w celu poradzenia sobie ze stresem może prowadzić do załamania psychicznego, rozdrażnienia, a w skrajnych przypadkach nawet do depresji.

Domowe sposoby na stres

Najprostszym sposobem na pokonanie stresu jest przemyślenie obecnej sytuacji i zrozumienie, że tak naprawdę nie jest ona wcale taka zła, jak się początkowo wydaje. Warto więc zacząć od zebrania myśli i spisania wszystkich problemów. Można od razu zacząć dopisywać sposoby na rozwiązanie każdego ze spisanych problemów lub omówić je z bliską osobą. Bardzo często okazuje się, że jeżeli na spokojnie  spojrzy się na przyczynę stresu, to okazuje się, że nie ma ona żadnego znaczenia.
Pomocne w pozbyciu się stresu jest również znalezienie hobby oraz uprawianie aktywności fizycznej. Słuchanie muzyki, czytanie czy też oglądanie filmów pozwoli oderwać myśli od problemu. Aktywność fizyczna dodatkowo przełoży się na produkcję endorfin, czyli niezbędnego w takich sytuacjach hormonu szczęścia. Warto jednak pamiętać, aby nie zmuszać się do aktywności, za którą się nie przepada, gdyż będzie to dodatkowy powód do stresu. Wystarczy na początek wybrać się na rower, pobiegać lub pójść na dłuższy spacer.

Preparaty stosowane na uspokojenie

Jeżeli powyższe porady okażą się nietrafione, to kolejnym sposobem są tabletki na uspokojenie, szczególnie że wiele z nich można kupić bez recepty. Można je dostać w stacjonarnych aptekach lub zamówić przez internet. W składzie takich tabletek znajdują się przede wszystkim naturalne składniki, ale przed zastosowaniem preparatu należy zapoznać się z dołączoną instrukcją. Dzięki temu poznasz zalecenia związane z dawkowaniem oraz przeciwskazania dla danego leku.

Pomoc specjalisty w pokonaniu stresu

W przypadku długotrwałych problemów, na które nie pomogą tabletki na stres lub inne wymienione porady, należy skontaktować się ze specjalistą. Początkowo myśl o rozmowie z psychologiem może budzić przerażenie, ale zdecydowanie nie warto się przed tym wzbraniać. Wiele osób przyznaje, że już po pierwszej rozmowie ze specjalistą udało im się poukładać w głowie problemy, z którymi wcześniej bezskutecznie walczyły przez kilka, a nawet kilkanaście tygodni. Coraz więcej psychologów oferuje konsultacje, z których można skorzystać drogą elektroniczną, co znacznie ułatwia sprawę.