Podróże z dziećmi #19- Jura Park w Solcu Kujawskim

Jura Park
Jedni świętują początek roku szkolnego, inni zakończenie wakacji. My zaliczamy się do tej drugiej grupy i na sam koniec sierpnia udaliśmy się z naszymi przyjaciółmi do Jura Parku w Solcu Kujawskim.

Nie bez powodu wybraliśmy to miejsce na nasz wyjazd. Dzieciaki z wielką chęcią sięgają po wszelkiego rodzaju publikacje związane z dinozaurami, a Kuba posiada nawet kilka drewnianych modeli, które wspólnie z tatą składali.
Nie mogliśmy odmówić im tej radości zobaczenia najpopularniejszych dinozaurów w ich naturalnych rozmiarach i w końcu udaliśmy się na ciekawą i pełną przygód wycieczkę.
Wchodząc na teren parku dinozaurów poczuliśmy się trochę jak w filmie Jurrasic Park. Wszędzie otaczały nas imponujące postacie dinozaurów, które wywołały mnóstwo pozytywnych emocji, zresztą mogliście to zobaczyć na naszym InstaStory (wyróżnione relacje: Jura Park) podczas pobytu

Atrakcje Jura Parku.

Jura Park w Solcu Kujawskim to dość dużych rozmiarów kompleks, który z pewnością zachwyci miłośników świata sprzed milionów lat. Ścieżka dydaktyczna stanowi główną atrakcję całego obiektu. Przechadzając się po parku odbywamy wędrówkę przez erę mezozoiczną, czyli właśnie przez erę dinozaurów. Modele, które podziwialiśmy były imponujące, wykonane bardzo realistycznie i świetnie wkomponowane w leśne otoczenie. Dodatkowo ustawione wzdłuż ścieżki tablice informacyjne prezentowały ważniejsze wydarzenia z dziejów życia na Ziemi oraz liczne fotografie środowisk roślinnych charakterystycznych dla ery dinozaurów.

Jura Park
Przy kilku gatunkach dinozaurów, można było zrobić sobie pamiątkowe fotki, co jest doskonałym kompromisem dla turystów. Przeważnie w tego typu parkach, istnieje zakaz dotykania czegokolwiek pod straszliwą karą wyrzucenia z parku.

Po przejściu ścieżki z dinozaurami udaliśmy się do Muzeum Ziemi, które zachwyciło nas swoimi eksponatami. Oprócz fantastycznych okazów zobaczyliśmy niesamowite fotografie pochodzące z różnego typu ekspedycji paleontologicznych. Niewiarygodne rekonstrukcje choćby mamuta, czy innych prehistorycznych zwierząt pokazały nam obraz tego, jak wyglądał świat miliony lat temu.

Oczywiście nie odmówiliśmy sobie seansu w Kinie Emocji 5d, które znajduje się na terenie Jura Parku. Obejrzeliśmy 8 minutowy film dokumentalny, a także rozbudziliśmy prawdziwe emocje podczas seansu. Fotele podczas emitowanego filmu się poruszały, co niewątpliwie podobało się naszym najmłodszym uczestnikom wycieczki. Dzięki tym wszystkim efektom mogliśmy przemienić się w aktywnych uczestników scen, które rozgrywały się na ekranie. Niezapomniane uczucie oraz wielka radość na twarzach naszych dzieci sprawiła, że nasza wycieczka okazała się strzałem w 10, a nawet 100!

Nie sądziliśmy, że oprócz ścieżki z dinozaurami czeka nas jeszcze tyle miłych niespodzianek. W Jura Parku znajduje się Park Owadów, który zaskakuje rozmiarami. Podczas wyprawy do świata najbardziej niezwykłych zwierząt żyjących na naszej planecie możemy przyjrzeć się modelom, które w niesamowity sposób wspierają wyobraźnię, a także są doskonałą pomocą naukową dla dzieci oraz młodzieży.
Podczas wyprawy zobaczymy m.in. konika polnego, stonkę ziemniaczaną, biedronkę czy muchę domową. Wspaniale odwzorowane modele zachwycają swoimi kolorami oraz wielkością.

Jura Park
Oczywiście nie mogliśmy sobie odmówić zabaw w Parku Rozrywki, który zaskoczył nas swoimi rozmiarami. Wszelkiego rodzaju karuzele dla młodszych i starszych dzieci, przejazdy ogromną gąsienicą czy genialne gokarty to tylko garstka atrakcji jaka czeka wszystkich po zwiedzaniu ścieżki dydaktycznej oraz muzeum.

Na terenie kompleksu znajduje się także plac zabaw, który jest bardzo zróżnicowany pod kątem atrakcji. Dla młodszych dzieci czekają niewielkie tory przeszkód ze zjeżdżalniami, natomiast starsze dzieci z ogromną chęcią mogą wspinać się na wysokie wieże widokowe.

Na koniec udaliśmy się na obiad do Restauracji Jaskiniowej, gdzie wyjątkowe wnętrze oddaje nastrój prehistorycznego, tajemniczego świata.  Polecam wszystkim łososia ze szpinakiem oraz pieczeń kujawską- niebo w gębie.

Cennik:

Sezon wiosenno - letni
  • bilet normalny - 34 zł
  • bilet ulgowy - 26 zł*
  • bilet rodzinny 2+1 - 90 zł
  • bilet rodzinny 2+2 - 109 zł
  • bilet rodzinny 2+3 - 129 zł
  • bilet grupowy - 20 zł**
  • bilet sezonowy (imienny) - 160 zł.
Dodatkowo płatne atrakcje
  • interaktywna przygoda z paleontologią (lekcje muzealne) 6 zł/os.
  • warsztaty edukacyjne 8 zł/os.
Przewodnik
Usługa przewodnika dostępna jest podczas zwiedzania ścieżki edukacyjnej lub Muzeum Ziemi. Usługę przewodnika należy wcześniej zarezerwować.
  • grupa do 15 osób - 50 zł/grupa
  • grupa powyżej 15 osób - 2 zł/os.

* dzieci do lat 10, uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, studenci (do ukończenia 26 roku życia), renciści, emeryci
** grupa musi liczyć minimum 25 osób

Dzieci do lat 4 wstęp wolny (nie dotyczy grup zorganizowanych). Korzystają z tych atrakcji w Parku Rozrywki, na które zezwala regulamin. Z atrakcji korzystają wraz z opiekunem.