Podróże z dziećmi #31- Hotel Tristan**** w Kątach Rybackich

Morze Bałtyckie
Doskonale wiecie już, że kochamy podróże. Bez względu na obrany kierunek, w ekspresowym tempie pakujemy auto i ruszamy przed siebie. Tym razem nasz jesienny wyjazd zaprowadził nas wprost nad morze, do Kątów Rybackich, a dokładniej mówiąc do Hotelu Tristan****, gdzie spędziliśmy urocze 4 dni.

Kąty Rybackie-gdzie to jest?

Jeśli zawsze patrząc na mapę Wasz wzrok przyciąga Mierzeja Wiślana, czyli pas lądu odcinający Zalew Wiślany od otwartego Morza Bałtyckiego, to właśnie na niej znajdują się Kąty Rybackie. Jest to niewielkie miasteczko, które nie tylko posiada port rybacki, ale także dwie przystanie. Jest niezwykle urokliwe i zadbane mimo dość dużej ilości turystów i to nie tylko w sezonie. Kąty Rybackie z pewnością zachwycą każdego, a to za sprawą nie tylko bliskiej odległości od pięknej plaży i morza, ale także widoku Zalewu Wiślanego, którego my mieliśmy przyjemność podziwiać wprost z hotelowego pokoju

Tristan Hotel & SPA jest jedynym hotelem SPA w standardzie 4* w regionie, a bliskość głównej drogi pozwala na łatwy dojazd do pobliskich miejscowości, takich jak Sztutowo, Jantar, Stegna czy Krynica Morska.

Jest to też najbliższy hotel 4* nad morzem od Warszawy.  Dogodne warunki drogowe (odremontowana trasa S7) pozwalają na szybki dojazd do dużych miast, takich jak Gdańsk czy Elbląg a czas dojazdu nie powinien zająć dłużej niż 50 minut.

Samej podróży towarzyszą przepiękne leśne i wiejskie krajobrazy. Szybki wypad na zwiedzanie Malborka też nie stanowi problemu, gdyż zajmuje około 45 minut.

Hotel Tristan-idealne miejsce na rodzinny wypoczynek nad morzem

Jeśli zastanawiacie się gdzie nocować nad morzem, to już śpieszę z odpowiedzią. Wybierając sprawdzone miejsca, oferujące ogromną ilość dodatkowych atrakcji nie będziecie narzekać na nudę, ani stresować się posiłkami czy nawet niepogodą. My choć często wybieramy apartamenty, to wyjeżdżając nad morze obawialiśmy się zmiennej pogody i nie chcieliśmy ryzykować musem siedzenia wewnątrz pokoju, dlatego też postawiliśmy na hotel Tristan, który wyróżniał się na tle innych nie tylko strefą spa, czy możliwością pełnego wyżywienia, ale także animacjami dla dzieci w każdym wieku.

Pokoje

Dla naszej 4-osobowej rodziny zdecydowaliśmy się na pokój z podwyższonym standardem, który miał ok 25 m2. Wewnątrz oprócz naprawdę dużego łóżka znajdowała się rozkładaną sofą, na której podczas pobytu nocowały nasze dzieci. Pokój posiadał wszystkie udogodnienia, od klimatyzacji, do przestronnej łazienki z prysznicem, które pozwalały nam czuć się niezwykle komfortowo. Przy zameldowaniu okazało się, że przypadł nam pokój znajdujący się na rogu budynku, dzięki czemu zyskaliśmy dodatkowy balkon, co zdecydowanie było miłym zaskoczeniem. Odpoczywając na wygodnych leżakach mogliśmy podziwiać Zalew Wiślany, jednocześnie ciesząc się spokojem i czasem spędzonym rodzinnie.
Warto zaznaczyć, że hotel Tristan niezwykle dba o środowisko redukując zużywanie plastiku i wody, dlatego jeżeli i Wy podczas pobytu chcecie być eko, to zdecydowanie wybierzcie wariant Zielony Pokój, który pozwoli choć trochę przyczynić się do poprawy jakości życia na naszej planecie. W zamian otrzymacie korzystniejszą ofertę podczas rezerwacji.

Wyżywienie

W wielu hotelach standardem jest nocleg że śniadaniem. W hotelu Tristan mieliśmy także możliwość wykupienia obiadokolacji, co uważam za naprawdę świetne rozwiązanie. Wszystkie posiłki serwowane są jak w większości hoteli, czyli w formie szwedzkiego stołu, co jest bardzo wygodne i pozwala na spróbowanie nie tylko lokalnych przysmaków, ale także dopasowanie porcji do swoich możliwości bez obawy o marnowanie jedzenia.
Zarówno śniadania, jak i obiadokolacje były bardzo różnorodne i dostosowane nie tylko do mięsożerców, ale także wegetarian i wegan. Każda z osób miała duży wybór dań, a nawet pojedynczych składników, aby jak najlepiej dopasować posiłek do własnych preferencji żywieniowych nie tylko w formie przekąski, czy dania głównego, ale również deseru, a nawet kawy (dostępność mleka roślinnego).
Podczas naszego pobytu udało nam się spróbować specjały szefa kuchni w postaci ryb przygotowanych na różne sposoby, a także choćby makaronu pad thai, który zachwycił nasze podniebienia. Doskonałe śniadania, lunche i obiadokolacje to prawdziwa wizytówka hotelu Tristan, który oferuje bogaty bufet dań ciepłych i zimnych. Szef Kuchni wraz z załogą przygotowuje wiele wyrobów własnych: ryby marynowane według tradycyjnej receptury, swojskie pasztety, wędzone na miejscu wędliny i ryby oraz własne kiszonki.
Warto zaznaczyć, że oprócz wykupionych śniadań i obiadokolacji, w hotelu Tristan funkcjonuje również Restauracja Kobaltowa, miejsce, łączące tradycyjną kuchnię z nowoczesną. Wszystkie potrawy są niezwykle smaczne i przygotowane z największą dokładnością. My skusiliśmy się na wołowego burgera z frytkami i stwierdzam, że był to najlepszy burger jakiego w życiu jadłam. Nie tylko pyszna bułka, ale także soczysty kotlet z wysokiej jakości mięsa, a także dodatki idealnie komponujące się z resztą dania.
Sama Restauracja Kobaltowa łączy w sobie zarówno prostotę, jak i elegancję. Jej wystrój nawiązuje do koloru morza, a dodatki w postaci latarni i ptaków morskich nadają niepowtarzalny klimat.

Strefa relaksu w Isolda SPA

Oczywiście sam nocleg i jedzenie to nie wszystko, kiedy w hotelu jest spa. Nie bylibyśmy sobą gdybyśmy nie skorzystali także z opcji wypoczynku nad basenem czy w grocie solnej. Nasze dzieci wyjątkowo kochają wodę, w której czują się niczym ryby także nie było opcji, aby ominąć tę atrakcję. Sam basen jest dość duży i bardzo ładny. Posiada kilka stref, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Od 140 cm basenu, w którym można popływać, po zatoczkę z biczami i strefę z brodzikiem dla dzieci. To jednak nie wszystko, gdyż wewnątrz znajduje się także wyjątkowe jacuzzi i wygodne leżaki, które pozwalają na odpoczynek. Dużą zaletą strefy basenowej jest także możliwość popływania na świeżym powietrzu, jednak my tym razem nie korzystaliśmy z tej możliwości.
Przy basenie prócz wspomnianego jacuzzi znajduje się także grota solna, która zdecydowanie zachwyca wyglądem. Pięknie oświetlona ściana, gruba sól i wygodne leżaki do odpoczynku nadają niesamowity klimat temu miejscu. Z wielką radością spędziliśmy czas w grocie razem z naszymi dziećmi, które ochoczo bawiły się w soli niczym w piaskownicy.
Hotel Tristan & SPA Kąty Rybackie
W Isolda Spa prócz basenu i groty znajdują się również dwie sauny, a także gabinety do zabiegów, które inspirowane są walorami nadmorskiego bursztynu. Szeroka gama zabiegów pozwala dopasować je do własnych potrzeb, a wykorzystywane wegańskie kosmetyki pozwalają dostrzegać ekologię, która prowadzi do lepszego życia na naszej planecie. Jeśli jesteście ciekawi, jakie zabiegi oferuje Isolda Spa, wystarczy kliknąć na link - > |tu|

Atrakcje w hotelu Tristan

Trzeba uczciwie powiedzieć, że w hotelu Tristan atrakcji nie brakuje. Nie tylko dla dzieci, ale także dla rodziców i całych rodzin znajdzie się coś atrakcyjnego. Mam wrażenie, że skorzystaliśmy że wszystkich możliwości, które oferował hotel jednocześnie ciesząc się wspólnie spędzonym czasem.

Po dojechaniu do hotelu i chwili odpoczynku udaliśmy się na salę zabaw zwaną "Morską Krainą" znajdującą się na 1 piętrze. Pomieszczenie choć na pierwszy rzut oka nie wydawało się duże miało wszystko, czego potrzeba dzieciom do szczęścia. Basen z kolorowymi kulkami, domek ogrodowy, książeczki, zabawki i wiele innych akcesoriów uświetniających czas. Wygodna, miękka wykładzina, która jest wyłożona na podłodze i ścianach, gwarantuje bezpieczeństwo, a lokalizacja sali zabaw nie koliduje z wypoczynkiem innych gości. Dużym udogodnieniem była także zlokalizowana wewnątrz toaleta dopasowana do wzrostu dzieci, a także pozwalająca zmienić pieluchę maluchom. Stoliki z krzesełkami pozwalały na rysowanie czy tworzenie prac podczas zabaw z animatorami. Przyznam szczerze, że sami z chęcią w nich uczestniczyliśmy. Tworzenie lup z papieru, a także odblasków czy szukanie razem z dziećmi skarbu było ciekawym doświadczeniem, które pozwalało szlifować pracę zespołową, a także zacieśniać rodzinne więzi.
Trzeba także zauważyć, że podczas animacji była możliwość malowania buzi, a także wieczorne mini disco, na którym maluchy bawiły się wybornie. Zagwarantowanie zabaw gościom z osobami, które mają pomysły i cierpliwość to ogromna zaleta, która zdecydowanie zwiększa walory atrakcyjności hotelu.
Sala zabaw to jednak nie wszystko. Dla dzieci znajduje się także zewnętrzny plac zabaw, który pozwala na pełen emocji i rozrywki czas. Są huśtawki, autka czy piaskownica, w której można odnaleźć wiele ciekawych skarbów. Dla rodziców przygotowano ławki, leżaki i krzesełka, które pozwalają na baczne obserwowanie pociech i jednoczesny relaks. Jest także obok kort tenisowy, gdzie idealnie można połączyć zabawę dzieci i aktywność fizyczną rodziców.
Dla nas i naszych dzieci największą atrakcją okazały się kręgle. Aby do nich się dostać, trzeba udać się na poziom - 1. Jest to osobne pomieszczenie z dwoma torami, a także lożami, które pozwalają na pełne emocji rozgrywki mające na celu wyłonienie zwycięzcy. Ciekawe dekoracje i akcesoria zdecydowanie uświetniały czas spędzony w tym miejscu. Mimo, że żadne z nas nie jest mistrzem kręgli, to prowadziliśmy bardzo zacięty pojedynek. Był to naprawdę wykorzystany na maxa czas, pełen śmiechu, wiwatów na cześć zwycięzcy i radości, którą mogliśmy podarować swoim dzieciom.
Hotel Tristan & SPA Kąty Rybackie
Oczywiście samymi kręglami się nie żyje, kiedy hotel oferuje szereg innych atrakcji. Po partyjce kręgli udaliśmy się do pomieszczenia obok, czyli do "Moon Clubu", gdzie graliśmy w piłkarzyki i bilard. W sezonie to miejsce spotkań, tańców i kolorowych drinków, tym razem było jednak spokojnie dzięki czemu mogliśmy do woli korzystać z dobrodziejstw hotelu Tristan. Dzieci trenowały nowe układy taneczne, my wypiliśmy po piwie i rozegraliśmy bilardową wojnę. Oczywiście mąż jak zawsze mnie ograł więc pokazuje to, że słaby zawodnik ze mnie 🤭
Po pysznych posiłkach spędzaliśmy na zmianę czas na siłowni lub w dyniowym zakątku na zewnątrz. Oba miejsce zdecydowanie przypadły całej czwórce do gustu. Sala ćwiczeń to pomieszczenie o powierzchni aż 100 m2, gdzie był dość szeroki wybór wszystkich przyrządów do ćwiczeń. Od bieżni, po rowery, kończąc na atlasach. Sprawdzaliśmy m.in. kto z nas najwięcej wyciśnie siły w nogach, a kto dłużej wytrzyma na bieżni.
W dyniowym zakątku odpoczywaliśmy za to wśród jesiennej dekoracji, a promienie słońca delikatnie muskały nasze twarze. Podczas tych chwil zachwycaliśmy się spokojem, pięknymi wrzosami i możliwością spędzenia czasu z rodziną. Zdrowo i aktywnie spędzony czas to idealne uzupełnienie kompleksowej ideologii łączenia wypoczynku ze zdrowiem.
Hotel Tristan & SPA Kąty Rybackie
Po wszystkich aktywnościach fizycznych spędzaliśmy czas w hotelowej biblioteczce lub zaraz obok w lobby barze, gdzie mogliśmy napić się kawy lub wina, jednocześnie czytając książki. Choć tych chwil nie było zbyt dużo, to uważam, że jest to niezwykle przytulne miejsce na chwilę odpoczynku czy wieczorne spotkania ze znajomymi.

Atrakcje poza hotelem

Choć atrakcji w okolicy było całkiem sporo, tym razem postawiliśmy na wypoczynek, którego po niezwykle pracowitym czasie potrzebowaliśmy. Pokusiliśmy się na spędzanie czasu na plaży, podczas którego zaskoczyliśmy się wspaniałą pogodą pozwalającą na bieganie po wodzie czy zabawy w miałkim piasku. Dzieci oczywiście kupiły sobie łopatki i inne plażowe akcesoria, które pozwoliły im na szukanie skarbów i pamiątek, które przyjechały z nami do domu.
Morze Bałtyckie
Pokusiliśmy się także na spacer do Muzeum Zalewu Wiślanego, gdzie podziwialiśmy wspaniałe eksponaty, wiązania lin czy zdjęcia z morskich wypraw.
Muzeum Zalewu Wiślanego w Kątach Rybackich jest najmniejszym oddziałem Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku. Prezentuje historię rybołówstwa i szkutnictwa nad Zalewem Wiślanym. Podczas naszego zwiedzania, mieliśmy okazję zobaczyć jednostki pływające charakterystyczne dla tego obszaru – w tym 10-metrowy barkas. Na naszych dzieciach widok tak dużej łajby zrobił ogromne wrażenie.
Muzeum Zalewu Wiślanego w Kątach Rybackich
Na uwagę podczas zwiedzania zasługuje również warsztat szkutniczy rodziny Schmidtów z tradycyjnymi narzędziami wykorzystywanymi do budowy łodzi, a także ślizg lodowy, wóz do transportu łodzi ratowniczych czy łódź – rzeźba wykonana z kilkudziesięciu tysięcy drewnianych patyczków.

CENNIK BILETÓW:
Normalny – 8 zł
Ulgowy – 5 zł
Bilet rodzinny (2 dorosłych + 3 dzieci / posiadacze Karty Dużej Rodziny) – 20 zł
Opiekun lub pilot grupy (1 osoba na 10 uczestników) – 1 zł

Środa – wstęp bezpłatny

Nie mogliśmy odpuścić sobie także możliwości obejrzenia Przekopu Mierzei Wiślanej, który wzbudza wcale niemałe kontrowersje. Aby ułatwić obserwację przekopu, Urząd Morski w Gdyni wraz z wykonawcą utworzyli punkt widokowy, który znajduje na się na leśnym wzniesieniu, około 300 metrów od drogi wojewódzkiej nr 501 prowadzącej przez Mierzeję do Krynicy Morskiej. My jednak widok i postęp prac obserwowaliśmy bezpośrednio z mostu, gdyż dzieci nie miały siły na wędrówki 🤭
Przekop Mierzei Wiślanej

Co warto zobaczyć w okolicy Kątów Rybackich?

Atrakcji jest całkiem sporo i myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Bliższe lub dalsze wycieczki mogą być niezwykle wartościowym czasem spędzonym rodzinnie.
Port w Katach Rybackich

Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić
  • Wydma Wielbłądzi Garb
  • Wieża obserwacyjna Góra Pirat
  • Punkt widokowy Przekopu Mierzei Wiślanej
  • Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu
  • Rezerwat kormoranów i czapli siwej
  • Żuławska kolej wąskotorowa w Sztutowie
  • Latarnia morska w Krynicy Morskiej
  • Muzeum Stutthof w Sztutowie
  • Zamek krzyżacki w Malborku
  • Park krajobrazowy Mierzeja Wiślana
  • Muzeum Zalewu Wiślanego
  • a ponadto szlaki rowerowe i do nordic walking.

Dlaczego warto wybrać hotel Tristan na wypoczynek?

Hotel Tristan to nie tylko miejsce noclegu, zabawy i jedzenia. Ten hotel tworzą także ludzie, którzy każdego dnia z uśmiechem na ustach przychodzą do swojej pracy i są niezwykle życzliwi na każdym kroku. Pracownicy recepcji, kelnerzy zawsze skorzy do pomocy czy rozwiania nawet najmniejszych wątpliwości. Warto zawsze pamiętać o osobach, które swoją obecnością tworzą to wyjątkowe miejsce i dzięki którym nasz wypoczynek jest radosny i pełen spokoju.

Prócz świetnej obsługi, dla rodzin z mniejszymi dzieci w hotelu Tristan jest całe mnóstwo udogodnień, które znacznie poprawiają komfort wypoczynku. Od łóżeczek turystycznych i krzesełek do karmienia, po nakładki na sedes czy nocnik, a także plastikowe naczynia oraz sztućce. To wszystko sprawia, że hotel ten przygotowany jest na każdą ewentualność, a wypoczynek w nim będzie przyjemnością bez względu na porę roku.
Hotel Tristan udogodnienia dla dzieci
W sezonie hotel oferuje także dojazd meleksami na plażę, co jest niezwykle wygodne, gdyż nie trzeba szukać miejsca parkingowego czy piechotą wracać z akcesoriami dzieciecej zabawy, czyli stosu łopatek, wiaderek, kółek do pływania czy torby pamiątkowych muszelek 🤭 Jest również możliwość wypożyczenia rowerów, dzięki którym z przyjemnością będziecie poruszać się po rozległych ścieżkach rowerowych pośród lasów i szumu morskich fal.

Prócz wypoczynku, w hotelu Tristan jest także możliwość przeprowadzenia konferencji czy innej imprezy okolicznościowej. Duże i przestronne pomieszczenia pozwalają czerpać radość ze spędzania czasu nie tylko w formie relaksu, ale także biznesowo. Szczegóły dotyczące kwestii biznesowych znajdziecie na stronie internetowej - >|tutaj|

Dla naszych dzieci wizyta w hotelu była również kolejną lekcją samodzielności, którą zdały wybornie. Również lekcje savoir-vivre hotelowych restauracji opanowały na 100%, co cieszy nas niesamowicie. Zarówno Kuba, jak i Agata z wielkim przejęciem komponowali sobie sami posiłki, nakładając szczypcami małe porcje, które przypadły im do gustu. W porównaniu do jedzenia w domu, nie było grymasów, że coś nie smakuje. Morskie powietrze sprawiło, że apetyty były duże, jak na takie malutkie ciałka, a sam wypoczynek z nimi wspaniały.