Podróże z dziećmi #15- Zalesie Mazury Active SPA.

tata i dzieci

Za każdym razem planując wyjazd z moją rodziną zwracam ogromną uwagę na miejsce, gdzie jedziemy. Przede wszystkim ważne dla mnie jest dostosowanie warunków do dwójki niedużych dzieciaków, ich wygody i spędzenia z nimi wolnego czasu.

Tym razem nasz kierunek wyjazdu padł na Mazury, a w zasadzie na Warmię. Odwiedziliśmy Zalesie Mazury Active SPA. To piękny ośrodek położony nad Jeziorem Orzyc z wieloma udogodnieniami, ale o tym za chwilę. Przyznam szczerze, że nigdy żadne z nas w tym rejonie Polski nie było, ale dzięki naszym dzieciom razem z nimi odkrywamy piękne zakątki naszego kraju.

Spóźnione ferie zimowe

Nasz wyjazd miał odbyć się w ferie, ale jak wiecie dzieci chorowały na ospę i musieliśmy odwlec go w czasie. Na szczęście zważając na wszystkie za i przeciw cieszę się, że tak się stało, bo dzięki temu uniknęliśmy tłumów, a dzieci mogły swobodnie korzystać ze wszystkich dostępnych atrakcji.

mama i dzieci

Obiekt hotelowy

Pięknie urządzony obiekt hotelowy to niewątpliwie przyjemny widok dla oka. Gustowne dodatki, szerokie przejścia, które bez problemu pomieszczą wózek z dzieckiem to wielka zaleta.
W recepcji ogromne okna, które eksponują znajdujące się naprzeciw jezioro, do tego kot smacznie śpiący na kanapie oraz króliki z chęcią lgnące do przyjezdnych gości. Mała biblioteczka dla dzieci oraz wypożyczalnia gier planszowych z pewnością nawet najbardziej aktywnym osobom umilą czas.

Hotel podzielony jest na kilka budynków, do których można dojść łącznikami. Dzięki temu w okresie jesienno-zimowym nie zmarzniemy wracając z basenu, a pokonamy odcinek przy okazji podziwiając piękne widoki za oknem.

W okresie wiosenno-letnim warto skorzystać z możliwości wypożyczenia kajaków, rowerów wodnych, czy innych sprzętów, np rowerów z fotelikami lub kijków do nordic walking. Piękna okolica zdecydowanie zachęca do pokazania jej piękna najmłodszym gościom. Mimo, że trafiliśmy na dość chłodny okres w roku, to nie żałowaliśmy sobie spacerów po okolicy.

Duży dziedziniec z pięknymi widokami, jezioro po drugiej stronie hotelu wraz z malowniczym widokiem z plaży to tylko garstka atrakcji na powietrzu. Wokół hotelu dostępne są place zabaw dla najmłodszych, na których udało nam się spędzić trochę czasu oraz wspaniałe mini zoo, które wywołało w nas mnóstwo radości. Piękne i bardzo przyjazne kucyki, osioł czy kozy, to tylko kilka ze zwierząt, które mieszkają na terenie obiektu. Zwierzęta są bardzo zżyte z ludźmi, chętnie podchodzą do każdego, kto pojawia się w ich pobliżu oraz chętnie dają się pogłaskać.

Zalesie Mazury
mini zoo Mazury
mini zoo Zalesie Mazury

Pokoje

Kompleks wypoczynkowy posiada różnego typu pokoje dostosowane do gości. Standardowe wyposażenie to m.in. TV, Internet w pokoju, czajnik bezprzewodowy, łazienka z prysznicem, suszarka do włosów, zestaw kosmetyków oraz ręczniki.

W zależności od zakupionego pokoju zmienia się jego wielkość. My jako 4 osobowa rodzina mieszkaliśmy w apartamencie Family. To niezwykle przestronny apartament, który pomieści 4, a nawet 5 osób, a dostęp do niego możliwy jest za pomocą schodów oraz wygodnej windy.
W apartamencie znajduje się sypialnia z dużym i wygodnym małżeńskim łożem, pokój dla dzieci z łóżkiem piętrowym oraz mini garderoba i łazienka. Do dyspozycji mieliśmy takie duży balkon, na którym z wielką chęcią spędzaliśmy czas podczas słonecznych dni.
Dla dzieciaków ogromną frajdą okazała się dziupla usytuowana przy małżeńskim łóżku- to autorski kącik do zabawy z myślą o najmłodszych. Z chęcią spędzaliśmy tam czas odpoczywając po zabawach w basenie, a dzieci nawet regenerując się podczas snu.

Łazienka dostosowana została także dla potrzeb najmłodszych gości. Niższa umywalka oraz podwójna deska w toalecie z pewnością ułatwiły korzystanie zarówno dorosłym, jak i maluchom.

Jedzenie

Nasz pobyt obejmował pełne wyżywienie, co uważam za absolutny hit, który powinien stać się standardem w większości hoteli. Wszystkie posiłki serwowane w formie szwedzkiego stołu sprawiły, że ich wybór był wygodny dla wszystkich gości.

Przede wszystkim duża różnorodność potraw sprawia, że nawet najbardziej wymagające podniebienia znajdą coś dla siebie. Na stołach znajdziemy nie tylko dania na ciepło, ale także mnóstwo dodatków, dzięki którym skomponujemy ulubioną sałatkę. Ogromny wybór wędlin, pieczeni, serów żółtych i twarogowych.
Strefa słodkości dla dzieci była również miłym zaskoczeniem. Pyszne placuszki, tosty czy naleśniki z ogromem dodatków z wielką radością znikały z talerzy naszych dzieciaków.

Smaczne jedzenie to specjalność hotelu. Szczególną uwagę zwracają na jakość potraw serwowanych w restauracji. Wszystkie dania przygotowywane w oparciu o tradycyjne, sprawdzone, najczęściej staropolskie receptury. Pyszne chleby wypiekane są na miejscu, a domowe konfitury sprawiają, że nie można się od nich oderwać.

Jadalnia została wyposażona w krzesełka do karmienia, plastikową zastawę, sztućce i śliniaki. Jeśli maluch skończył posiłek przed rodzicami mógł przenieść się do małego kącika z kredkami i kartkami dając rodzicom czas na dokończenie posiłku i wypicie kawy.

Restauracja Zalesie Mazury

Atrakcje dla dzieci

Zalesie Mazury Active SPA to zdecydowanie hotel przyjazny dzieciom. Na parterze znajdował się dużych rozmiarów kącik zabaw dla dzieci zwany Bajkolandią. Miejsce to oferuje dość dużych rozmiarów małpi gaj ze zjeżdżalnią, basenem z kulkami oraz ciekawym labiryntem, który pokochają dzieci.
Obok znajduje się mniejszy pokój do zabaw dla dzieci do 3 r.ż., który oferuje mniejszy basenik z piłkami oraz różnego typu zabawki. Na przeciwko rodzice mogą na wygodnych kanapach obserwować poczynania swoich dzieci przez szybę lub zrelaksować się oglądać TV i pijać kawę.

Największą jednak atrakcją okazał się Baby i Mini Club. Te miejsca zostały oddane do użytku w lutym 2019 i od razu skradły serca nie tylko dzieci, ale także rodzicom. Czemu są takie wspaniałe?

Doskonale wiemy, że wypoczynek z dziećmi, to nie do końca taki wypoczynek, a już z pewnością nie dla rodziców ;-) To chyba pierwszy taki hotel, który oferuje opiekę dla pociech podczas wyjazdu- to takie domowe przedszkole, gdzie animatorzy z wykształceniem pedagogicznym zajmują się dziećmi najlepiej jak potrafią, przy okazji ucząc ich nowości, rysując czy wykonując różnego typu prace plastyczne.

Baby Club posiada specjalne pomieszczenie zwane Salą Snów, gdzie maluszki mogą położyć się na drzemkę oraz drugie osobne z przewijakiem. Na terenie klubiku znajduje się także w pełni wyposażona kuchnia, gdzie animatorki mogę przygotować posiłek dla dzieci oraz wspaniale wykończona łazienka z niezwykle wesołymi toaletami, które nawet największym przeciwnikom korzystania z toalety się spodobają ;-)

Atrakcje hotelowe to nie tylko baseny z kulkami i inne zabawki. Codzienne animacje o różnych tematykach prowadzone są codziennie w pokoju animacji na 1 piętrze, tuż nad Baby i Mini Clubem.
Ogromna powierzchnia wyłożona miękką podłogą zapewnia bezpieczeństwo dzieciom biorącym udział w zabawach. Nasze dzieci z wielką chęcią brały udział w tworzeniu rakiet podczas Dnia Kosmicznego, czy aktywnie ćwiczyły na Dniu Sportu
Atrakcji jest mnóstwo i wszystkie są ciekawe, a osoby prowadzące zajęcia mają fajne podejście do dzieci, nawet tych wstydliwych i niechętnych do nowości.

Mini club Zalesie Mazury
Sala snów Zalesie Mazury
kuchnia Zalesie Mazury
toaleta Zalesie Mazury

Basen i SPA

To miejsce zasługuje także na kilka słów bowiem jest tego warte. SPA podzielone zostało na tematyczne gabinety. Znajdują się tam zarówno te, do różnego typu masaży oraz zabiegów, jak i bardziej związane z naszym wyglądem, czyli manicure, pedicure i różnego typu maseczki.
Strefa wellness oferuje mnóstwo zabiegów oraz wprowadzi każdego w stan błogiego relaksu i odprężenia.

Znajdziemy tutaj takie atrakcje, jak:
  • łaźnię ziołowo - parową, która idealnie sprawdza się przy różnego typu chorobach, a to za sprawą olejków eterycznych.
  • caldarium- są to także łaźnie, ale z niższą temperaturą. Oferują aromatoterapię oraz terapię światłem, dodatkowo można również nanieść na siebie błoto.
  • saunę fińską- zmienne powietrze gorące i zimne pomaga się odstresować i jest czynnikiem hartującym ciało
  • saunę infrared- idealna dla osób z chorobami serca i walczących z dodatkowymi kilogramami. Dzięki promieniom podczerwonych wnikających w głąb skóry redukuje się cellulit, zmniejsza ilość tkanki tłuszczowej, a także pobudza skurcze mięśniowe działające pozytywnie na serce.
  • jacuzzi- zdecydowanie relaksuje, a przy tym oczyszcza organizm z toksyn.
  • piaszczystą plażę relaksacyjną- to miejsce dostępne jest tylko dla dorosłych (strefa wolna od dzieci)

Strefa basenowa została podzielona na basen głęboki oraz ten dla dzieci z dwoma zjeżdżalniami "Słoniem" oraz "Smokiem" i poziomem wody nie większym niż 0,5 m. Wodne fontanny to niezła gratka nawet dla starszaków. Z ogromnym uśmiechem nasze dzieci przemierzały basen, a my mogliśmy bez stresu obserwować ich poczynania.

Jak widzicie hotel oferuje wspaniałe atrakcje dla dzieci i ich rodziców. Specjalnie dopasowane pakiety sprawia, że wyjedziemy wypoczęci i nieznudzeni. Nam podczas tych 6 dni nie brakowało niczego, bo dni wypełnione były po brzegi. To my decydowaliśmy kiedy się relaksujemy, a kiedy korzystamy z atrakcji.
Piękna okolica, mnóstwo miejsca na zabawę, duży parking i opieka nad dziećmi- czego chcieć więcej!?

Jeśli jesteście ciekawi większej ilości zdjęć, to zapraszamy do wyróżnionej relacji MAZURY na naszym Instagramie