03.11.2015

Pyszne i zdrowe śniadanie dla Twojego dziecka.


Jestem zapracowaną, młodą mamą. Mój synek nie chodzi jeszcze do przedszkola, ale ja pracuję na pełen etat. Brakuje mi czasu, czasem przerastają mnie wszystkie obowiązki. 
Choć uwielbiam gotować dla mojej rodziny, to zarywanie nocy na koczowanie przy garach nie jest w moim stylu. Zależy mi aby odżywać najbliższych zdrowymi i przede wszystkim smacznymi oraz różnorodnymi posiłkami.
Ile razy pod rząd można jadać zupę kalafiorową lub pomidorówkę? 
To nie dla moich łasuchów. 

Kiedy Kuba był mniejszy zdarzało mi się od czasu do czasu podawać mu gotowe dania. Wypróbowałam różne firmy, ale zawsze wracałam jednak do firmy Gerber. Wiele z dań pakowanych w słoiczki Gerber spotkały się z uznaniem mojego dziecka, co było dla mnie bardzo ważne. Nie podaję dziecku na siłę produktów, które są złe jakościowo i przede wszystkim niesmaczne.  Sama nie jadam produktów, które mi nie smakują. Najczęściej z gotowych dań wybieraliśmy deserki, ponieważ nie o każdej porze roku można było otrzymać świeży produkt.

Teraz, kiedy mój syn jest już "dorosłym" dwulatkiem mogę przetestować jego kubki smakowe i poszaleć z nowymi smakami. Nie wszystko spotyka się z reakcją jaką ja jako mama oczekuję, ale jestem wytrwała i szukam ciągle nowych, ulepszonych przepisów na pyszne posiłki. 
W poprzednich postach mogliście się przekonać, że piękne podanie prostych posiłków spotyka się z uznaniem dzieci. 

Dziś podpowiem Wam, jak wyczarować pyszne i co najważniejsze zdrowe śniadanie dla Waszej pociechy.

Nie zapominajmy, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem i zastrzykiem dużej dawki energii do działania.

Czasami, przygotowując zdrowe śniadanie dla dzieci, wystarczy zastąpić dotychczas stosowane produkty innymi. Z łatwością przygotujemy naszemu dziecku zupę mleczną z dodatkiem płatków owsianych, otrębów, orzechów i kawałków owoców.




Okazuje się, że zwykła kanapka również może być zdrowym pomysłem na śniadanie. I tak, wystarczy sięgnąć po bułkę grahamkę, posmarować ją masłem, dodać liść sałaty, chudą wędlinę drobiową, kawałek ogórka, pomidora i gotowe. Do takiego śniadania wystarczy dodać jeszcze szklankę mleka bądź jogurt naturalny zawierający tak ważny dla młodego organizmu wapń.





Jeżeli mamy odrobinę czasu, możemy również przygotować bardzo pożywne jajka w postaci jajecznicy, jajek na twardo lub miękko bądź omletu z wybranymi przez nasze dziecko dodatkami. Dobrym pomysłem jest także samodzielne przyrządzenie twarożku ze szczypiorkiem bądź w wydaniu na słodko. Dodatkiem uzupełniającym śniadanie naszego dziecka mogą być kawałki surowej marchewki, świeże bądź suszone jabłka albo orzechy.




Wszystkie te posiłki nie zajmują dużo czasu. Ich barwy przekonają nawet małego niejadka. Jeśli Twoje dziecko jest wyjątkowo wybredne, pozwól mu przygotować posiłek razem z Tobą. Oprócz nauki samodzielności, sprawisz mu tym mnóstwo frajdy, a jedzenie przygotowane własnymi rękami w pocie czoła będzie smakowało zdecydowanie lepiej.

Obsługiwane przez usługę Blogger.